Hezkuntza inklusiboa: bestelako bizimodu bat irakastea

Eta gaur egungo eskolak duen beharretako bat sakonki aztertu eta honen inguruan hausnartu eta gero, eskola inklusiboaren esanahi borobiltzen jarraituko dugu, eta horretarako, alderaketa baten bidez, ondo ulertzeko eta barneratzeko bidea egitea pentsatu dut.

Konparaketa, gaur egun arte ezagutu dugun eskola, hau da, eskola selektiboa, eta etorkizunean nahi dugun eta eraikitzen ari garen eskola inklusiboaren artekoa izango da, hauen arteko aldeak ikustean, guztiontzat onuragarria den aldaketa zertan datza ikustea erraza gertatzen baita.

Gure erronka aniztasunaren aurreko jarrera eta emozioak aldetzea edota kudeatzea da, hau da, bestelako bizimodu bat irakastea, gure gaur egungo mundua hobera aldatuz.

ESKOLA SELEKTIBOA

ESKOLA INKLUSIBOA

Hezkuntza hierarkizatua Hezkuntza horizontala eta integrala
Gaitasun handieneko ikasleak sustatu: sailkapenak Ikasle guztiek pertsonalki eta sozialki sustatu eta garatu
Eredu bikoitza: gehiengoentzat eskola eta gutxienontzat eskola Guztiontzako eskola bakarra
Ezberdintasunak: ohiko ikasleak ohiko irakasleekin eta ikasle bereziak irakasle bereziekin Berdintasuna: ikasle guztiak elkarrekin ikasi
Homogeneotasunaren logikan oinarrituta Heterogeneotasun logikan oinarrituta:

–          Elkarreragina

–          Onarpena

–          Eraginkortasuna

Eduki akademikoen transmisioa lehenesten du Balioetan oinarrituta

Autonomia eta kritikotasuna lantzen da

Irakatsi bakarrik Irakatsi + Hezi
Azterketa gainditzeko baliogarria ez dena baztertzen da (ez da ikasten) Helburua: gaitasunak garatu bizitzeko, izateko eta bizikide izateko trebetasunak eta teknikak eskuratu
Gainditzen ez duena baztertuta Jardueren bidez egiten jakin, izaten jakin eta elarrekin bizitzen jakin lantzen da
Dibertsitatea eta aniztasuna arazoa da eta suntsitu nahi da Dibertsitatea naturala eta aberasgarria da

–          Guztiontzako lekua

–          Errespetua

–          Berdintasunak potentziatu

–          Ezberdintasunak konpentsatu

–          Bazterketarik ez

  Kolaborazioa: familia + beste agente batzuk
  Erronka nagusia: guztiontzako ikastaldia antolatzea

–          Metodo eta estrategia berriak bilatu

 

Advertisements

About Rakel Gamito

* IKTak + Hezkuntza * formulaz maiteminduta nago. Horregatik, urteetan zehar, bi arloetan trebatu naiz eta gaur egun”adingabeak eta Internet” da nire ikergaia. Ondo ezagutzen ditut teknologia eta espazio digitalen abantaila zein desabantailak, haurren garapenaren ezaugarriak eta didaktikaren oinarriak. Nire egunerokotasunean guzti horiek uztartzen ditut eta, ondorioz, aro digitalari lotutakoak nagusitu arren, anitzak dira nire diskurtsoaren gaiak: inklusioa, hezkidetza, kooperazioa… Sareak eskaintzen digun potentzia handiko bozgorailua nire bizipen, hausnarketa eta baliabideak besteen eskura jartzeko aprobetxatzen dut. Era berean, bide berdinetik besteen ekarpen eta iritziak jasotzea gustatzen zait, elkarreragina ikasketa-prozesurik esanguratsuena baita. Azken finean, erlantza guztion lanari esker osatzen da eta, banakako lana ezinbestekoa bada ere,guztiontzako kalitatezko hezkuntza bermatuko duena lan kooperatiboa da.

Posted on 2013-04-17, in Aniztasuna eta eskola inklusiboa, Sarrerak and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. Utzi iruzkina.

Utzi erantzun bat

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Aldatu )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Aldatu )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Aldatu )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Aldatu )

Connecting to %s

muymolon

las cosas que le gustan a mr wonderful

haurhezkuntza2012

Irakasle izan nahi duten lau ikasleen apunteak

Orellanatik

Arrasatetik Francisco de Orellanara

%d bloggers like this: