Pribatutasuna eskatu arren, momentu oro datuak oparitzen ditugu

Pribatutasuna anomalia historikoa bilakatu da. IKTek eragina dute eskubide ugarietan eta pribatutasunak posizio nabarmena du (Caudill & Murphy, 2000; Zhan & Rajamani, 2008). Gure datu pertsonalak balio handikoak izan arren (Jawathitha, 2004), askotan, sareak eskaintzen digun aisialdi aukera zabalak gure hausnarketa kritikoa itsutzen du. Internetetik kanpo pribatutasuna gero eta gehiago defendatzen den bitartean, sareko zerbitzuei datu pertsonalak ematean ez da pribatutasuna lehenetsi (Albornoz, 2008).

Pribatutasunaren kudeaketa gaitasun digitalaren oinarrietako bat izan arren, gutxitan aipatu, landu, eztabaidatu edota defendatzen den gaia da. Biztanleriaren gehiengoak egunero sortzen duen informazio-kopurua eta infomazio horren balio handia gutxiesten du. Horregatik, aurreko sarrera batean jarritako bideo batek  eta hurrengo bideoak egiten duten hausnaketa-ariketa gehiagotan egin beharko genuke gure kristalezko etxeetan gortinak jartzearen beharra barneratzeko.

 

Erreferentziak:

Albornoz, M. (2008). Cibercultura y las nuevas nociones de privacidad. Nómadas, 28, 44-50.

Caudill, E., & Murphy, P. (2000). Consumer Oline Privacy: legal and ethical issues. Jorunal of Public Policy & Marketing, 19(1), 7-19.

Zhan, J., & Rajamani, V. (2008). The conomics of privacy-privacy: people, policy and technology. International Journal of Security and its Aplications, 2(3), 201-108.

 

 

Advertisements

About Rakel Gamito

* IKTak + Hezkuntza * formulaz maiteminduta nago. Horregatik, urteetan zehar, bi arloetan trebatu naiz eta gaur egun”adingabeak eta Internet” da nire ikergaia. Ondo ezagutzen ditut teknologia eta espazio digitalen abantaila zein desabantailak, haurren garapenaren ezaugarriak eta didaktikaren oinarriak. Nire egunerokotasunean guzti horiek uztartzen ditut eta, ondorioz, aro digitalari lotutakoak nagusitu arren, anitzak dira nire diskurtsoaren gaiak: inklusioa, hezkidetza, kooperazioa… Sareak eskaintzen digun potentzia handiko bozgorailua nire bizipen, hausnarketa eta baliabideak besteen eskura jartzeko aprobetxatzen dut. Era berean, bide berdinetik besteen ekarpen eta iritziak jasotzea gustatzen zait, elkarreragina ikasketa-prozesurik esanguratsuena baita. Azken finean, erlantza guztion lanari esker osatzen da eta, banakako lana ezinbestekoa bada ere,guztiontzako kalitatezko hezkuntza bermatuko duena lan kooperatiboa da.

Posted on 2016-02-15, in Hezkuntza ikerketa and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Utzi iruzkina.

Utzi erantzun bat

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Aldatu )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Aldatu )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Aldatu )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Aldatu )

Connecting to %s

muymolon

las cosas que le gustan a mr wonderful

haurhezkuntza2012

Irakasle izan nahi duten lau ikasleen apunteak

Orellanatik

Arrasatetik Francisco de Orellanara

%d bloggers like this: