Zer da irakastea? Ikasketa-egoera bat planifikatzeko estrategiak
Zer da irakastea? Irakastea ikasketa-egoera bat planifikatzea edota sortzea da. Horretarako, zenbait estrategia metodologiko erabiltzea ezinbestekoa da eta horietaz jabe izatea funtsezkoa.
Ainhoa Pujanak irakasteko oinarrizko bost estrategiak modu labur eta argian azaltzen ditu bideo honetan:
- Estrategia kognitiboak: erronkak eta azken produktua (arazo-egoerak), autoerregulazioa.
- Estrategia sozialak: kooperazioa eta gizarteratzea.
- Estrategia emozionalak: gamifikazioa, gelako giroaren zaintza, espektatiba altuak…
- Estrategia digitalak: informazioaren kudeaketa eta ekoizpen digitalak
- Kudeaketa-estrategiak: denborak, espazioak…
Kasu pertsonalean, estrategiaren bat azpimarratzekotan, kudeaketa-estrategien garrantzia goraipatuko nuke, edozein helburu, gaitasun edota estrategiaren oinarri baitira. Planifikazio egokia gako da arazo-egoerei erantzuteko, horietatik eratorritako gaitasunak garatzeko eta zerrendatutako estrategia guztiak modu egokian aplikatzeko.
Hala ere, ez dugu inoiz ahaztu behar estrategien arteko harreman estua. Gaitasunetan oinarritutako ikasketa-prozesu esanguratsua eta hori aurrera eramateko printzipio metodologikoak bermatzeko aipatutako estrategia guztiak kontuan hartzea ezinbestekoa da. Beraz, irakas-egoera arrakastatsuak sortzeko, estrategien arteko elkarreragina ziurtatu behar da.
Posted on 2017-03-12, in DIGCOMP, eDIGCOMP, Gaitasun digitala, Metodologia and tagged Digitala, Emozionala, Estrategia, Gaitasun digitala, Irakastea, Kognitiboa, Kudekaeta, Praktika ona, Soziala. Bookmark the permalink. 2 iruzkin.
ONgi laburtuta daude Ainhoa Pujanaren ideiak Rakel 😉
Baina gogoratu 5 estrategia horiek 6C delakoen markoan kokatzen direla: 6 horiek ikuspegi global bat ematen diote Irakaskuntzari metodologia eta pedagogia egiteko modu bat sortuz 🙂
Segi horrela: #partekatuzikasi egiten dugu-ta
Pingback-a: Praktika onen sei osagaiak (6C) | Eskola Berriaren Oinarriak